Szókereső

RSS

Hirdetések.

Látogatók

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counter- Ma54
mod_vvisit_counter- Tegnap447
mod_vvisit_counter- A héten694
mod_vvisit_counter- A hónapban3582
mod_vvisit_counter- Összesen872252
Designed by:
Érdemes kipróbálni...
Vitassuk meg a fórumon...
hivatkozz a cikk címére !
Vissza a szépségápolás cikklistához...


Test és lélek.
Érdemes kipróbálni - bőrszépítő diéták Fodor-Kassai Mónika

Ki-ki észreveheti magán, hogy arcbőre hűen tükrözi mindazokat a megpróbáltatásokat, amelyeket a tányérunkon szervírozunk jobb sorsra érdemes szervezetünk számára. Feltérképeztük a bőr szépítésére alkalmas étrendeket.

Kutatások tanúsága szerint egy új szokás elsajátításához vagy egy régi rossz beidegződés elhagyásához 21 napra van szükség. Azaz, ha három héten át új étrendet követünk, nem csupán egy diéta eredményességét teszteljük, de mellékhatás gyanánt valódi életmódbéli változásokat hozhat eltökéltségünk. A szerkesztőség több tagja – részint kíváncsiságból – lelkesen csatlakozott a ”szülessünk újjá 21 nap alatt” mozgalomhoz.

Tervezőszerkesztőnk a Perricone-diétára esküszik. Valahányszor, amikor arcának látványtervét pattanások próbálják meg felülírni, belefog. Tapasztalatai szerint már három nap látványos javulást hoz, de hogy bírni fogja-e három héten át, arra nem merne megesküdni. Mindenesetre megpróbálja – hogy milyen sikerrel, hamarosan kiderül. A manapság legdivatosabb bőrszépítő diéta lényege, hogy csak olyan étkeket fogyaszthatunk, melyek antioxidánsokban gazdagok, így megakadályozzák a szabad gyökök által kifejtett bőröregítő és egyéb káros hatások megjelenését. A Yale Egyetem bőrgyógyász professzora, dr. Nicholas Perricone által összeállított étrend alapjául a tengerihal-félék (elsősorban a lazac), az olívaolaj, illetve a zöldségek és a gyümölcsök szolgálnak. Az étrend zsírban szegény, ugyanakkor vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, nagy arányban található benne C- és E-vitamin. A diéta sikeressége azon alapul, hogy a jelentős mennyiségű antioxidáns növényi rostokkal kombinálva méregteleníti a szervezetet, és védi a bőrt.

A halhús számos kiváló hatása mellett – serkenti az agyműködést, gyulladáscsökkentő hatású, szabályozza a szervezet koleszterinszintjét – erőteljes antioxidáns, ráncsimító Omega–3-zsírsavakat tartalmaz, melyek ráadásul megemelik a szerotoninszintet, ezzel enyhítve a diétázás gyötrelmeit. A telítetlen zsírsavakban gazdag olívaolaj nagy mennyiségben tartalmaz a bőr számára igen fontos E-vitamint. A gyümölcsök és zöldségek pedig biológiailag aktív anyagokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal járulnak hozzá a diéta sikerességéhez.
Perricone professzor az elkészítés módját is megszabja: a gyümölcsöket nyersen, a halat és a csirkemellet roston sütve, grillezve, a zöldségeket grillezve vagy párolva ajánlott fogyasztani. Tiltja az olyan ételek fogyasztását, melyek hirtelen megemelhetik a vércukorszintet, valamint a zsíros ételeket és a finomított pékárukat. Bár nem elsősorban fogyókúra, a Perricone-diétával bizton megszabadulhatunk néhány kilótól is, mivel az igazán hizlaló élelmiszerek egytől egyig tiltólistások: le kell mondani a süteményekről, a banánról, a fehér rizsről, a fehér lisztről, a burgonyáról, a kukoricáról és a tésztafélékről is.
Tördelőszerkesztőnk 12 nap után szegte meg először a diétát egy almás pitével, azután megpróbált a diétához visszatérni, de csak kisebb kihágásokkal tudta tartani. A harmadik hét végére három és fél kilóval lett könnyebb, és szeménél csak makulátlan bőre ragyogott szebben. Azóta egy falat halat sem evett, de állítja, hogy nem utálta meg.

 

Olvasószerkesztőnk valódi ínyenc, ezért néha vissza kell fognia magát, hogy tartsa a formáját. Ezúttal a mediterrán diéta tesztelését vállalta, mely a Földközi-tenger vidékén élők táplálkozási szokásain alapul. Az olívaolajjal készült ételekben a növényi eredetű élelmiszerek dominálnak, ezek mellett a gazdag Omega–3-zsírsavak forrásának számító tengeri halak az étrend leggyakoribb fogásai. Az élelmi rostok gátolják az elhízást, megakadályozzák az energiát adó tápanyagok gyors felszívódását. Megengedett még a barna kenyér és a durumbúzából készült tészta, sajtok, tej, kefir, joghurt, a sovány húsok és a diófélék.
A mediterrán étrend része a rendszeres, napi 1-2 dl vörösbor elfogyasztása, melynek flavonoidtartalma csökkenti az érelmeszesedés előfordulásának esélyeit. Ezt a pontot természetesen nem kötelező betartani – valójában nem csupán emiatt alacsonyabb ezen a területen a szív- és érrendszeri megbetegedések aránya – az aktív életmód és a pozitív életszemlélet is hozzájárul. Kolléganőnk tapasztalatai szerint halkedvelők számára könnyen tartható ez az étrend, feltéve, hogy valaki nem túlzottan édesszájú. A háromhetes kúrától fittebbnek, energikusabbnak és könnyebbnek érezte magát, és valóban könnyebb is lett 2,5 kilóval. A bőrét feszesebbnek értékelte (mi nem láttunk különbséget, mert eddig is szép volt).

Divatszerkesztőnk évente kétszer tibeti módszerrel méregtelenít.
...
A cikk folytatása a márciusi lapszámban található.
[ELLE 2010/03]
Szerző: Fodor-Kassai Mónika
forrás: elle.hu
másodközlés a kiadó engedélyével

 
noknegyvenfelett WQW webkatalógus Linkgyűjtemény és RSS gyűjtemény www Weblink Linkgyűjtemény, Linkek
LinkBank anti spam MEGAPORT
ADP linkek - linkkatalógus Kötelező biztosítás Linkelő linkkatalógus PageRanker Katalógus társkereső WQW Webkatalógus WorldDirect Weblinkkatalógus autóbérlés
Kék Linktár Big Generation linktár Tonebox.net linkgyűjtemény Szolgáltatás linkgyűjtemény Linkkatalógus Seobaglyak Linkeskedjunk linkkatalógus Portal.hu
Sajtok Világa
Google PageRank